Sticka

Är det nåon som minns Sara Wedlund?
Hon var en smal smal smal liten flicka som sprang 3000 meter och 5000 meter i mitten på 90-talet. och herregud så hon sprang. Hennes smala ben trummade som trumpinnar på banan och hon sprang. De stora glasögonen guppade uppoch ner på hennes näsrot och det uppsatta håret svajade i vinden. Jag minns VM 1995 i Göteborg. Hela publiken skrek Sara! Sara! Sara Sara!
Nu inser jag att hon inte alls sprang. Hon flydde från något (troligen sin anorexi).

Det är nog ungefär det jag gör med mina stickor.
Jag stickar och stickar och stickar.
För att slippa tänka.

Kommentarer
Postat av: Lena

Ja just ja... Lilla spröda Sara, vart tog hon vägen?

2007-09-22 @ 12:18:32
Postat av: killersassa

De måste vara ett under för jag kommer ihåg henne, och hon har med idrott att göra. Jag som aldrig kommer ihåg nåt, speciellt inte om idrott...

2007-09-22 @ 16:44:29
URL: http://killersassa.blogg.se
Postat av: Godis

Jag minns henne, och jag tror också att hon flydde. Hade hon inte flytt, hade hon fortsatt att springa.
Jag brukar kolla på stjärnorna för att slippa tänka. Gud, så emo det känns.

2007-09-24 @ 13:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0